En directe: De 20:00 a 21:00
Parlem d'Òpera
A continuació:
De 21:00 a 22:00
La Llanterna màgica
De 22:00 a 23:00
Notícies Migdia (R) / Fórmula Musical
Un moment de la representació de "La Cenerentola" | Antoni Bofill (AAOS) Un moment de la representació de "La Cenerentola" | Antoni Bofill (AAOS)
23.10.2019 16:41

Aquest vespre s'estrena "La Cenerentola" dels Amics de l'Òpera de Sabadell

Avui s'aixeca el teló del teatre de La Faràndula a les 8 del vespre. Encara que la vaga del divendres passat n'ha endarrerit alguns preparatius, el vicepresident de l'Associació Amics de l'Òpera de Sabadell, Jordi Torrents, diu al programa Connectats que la primera funció d'aquesta òpera "no ens posa nerviosos. Fa més de 30 anys que ho fem. Més que nervis, sempre hi ha les ganes de fer-ho bé, ànsia de fer-ho bé".

Torrents, que també és el director del programa Parlem d'Òpera de Ràdio Sabadell, diu que, en aquesta versió, l'ambient no és el de l'època romàntica, sinó que se situa en el moment del Charleston i la Belle Époque. Fa més de dos-cents anys que es va estrenar La Cenerentola a Roma. Musicada per Gioachino Rossini, la història de La Ventafocs creada per Charles Perrault, és "una obra divertida", diu Torrents, que també s'ha encarregat de la traducció del sobretitulat que es projecta durant la funció.

 

t

 

Sobre Rossini, el vicepresident de l'AAOS creu que "va ser un revolucionari de la seva època. Va canviar la manera de fer òpera". Afegeix que "és una música d'aquella que surts de la funció i tens les melodies al cap". Sobre el muntatge, destaca que "tal com està ideat per en Pau Monterde, li dóna unes qualitats afegides", en referència a la tasca del director d'escena, qui en el programa de mà diu que aquesta és l'obra del triomf de la intel·ligència. Una crítica a l'estupidesa dels diners i l'ambició. La direcció musical l'ha fet Daniel Gil de Tejada.

El muntatge té algunes particularitats. Per exemple, a causa dels cànons de l'època en què es va crear, el cor de cant és només masculí. També la sabata que en la trama del conte deslloriga la trama, aquí és un braçalet, perquè no era de bon to que una dona mostrés el seu peu nu en escena en aquells temps.

Qui es faci enrere pel cost de les entrades, ha de saber que el dissabte hi ha una funció de la mateixa Cenerentola que realitza l'Escola d'Òpera de Sabadell a un preu de 15 euros. Acabades les representacions a La Faràndula d'aquesta setmana, el cicle d'Òpera a Catalunya continuarà per Sant Cugat, Granollers, Tarragona, Manresa i Reus. Els teatres on anirà potser no són els més adequats, un d'ells, La Faràndula. Però hi ha casos molt pitjors. Torrents explica que en alguns "el fossat de l'orquestra és mini, i s'han de treure un parell de files de butaques". Precisament l'orquestra, com no podia ser d'una altra manera, segueix sent l'Orquestra Simfònica del Vallès.

Un cop acabada la gira de la Cenerentola, arribarà la Traviata i a final de temporada, Macbeth. D'aquí a poques setmanes es crearà la Fundació Òpera Catalunya, que agruparà esforços de totes les entitats implicades amb un objectiu molt clar: Incrementar el nombre d'amants de l'òpera a la nostra ciutat i arreu del país.

 

t