En directe: De 13:00 a 14:00
Hotel Suís
A continuació:
De 14:00 a 14:15
Notícies Migdia
De 14:15 a 15:00
Fórmula Musical
Martí Sáiz, de Cèl·lula Acció Creativa | Raquel García Martí Sáiz, de Cèl·lula Acció Creativa | Raquel García
12.04.2018 16:19

Martí Sáiz, dissenyador a Cèl·lula Acció Creativa: "Vaig pel carrer reconeixent tipus de lletra"

L'agència de dissenyadors Cèl·lula Acció Creativa va ser fundada a Sabadell l'any 1993, ara fa 25 anys. Des de llavors, han treballat per a diferents tipus de clients: fundacions, empreses culturals, i també per a l'administració. Aquesta situació els ha acabat donant una estabilitat econòmica molt ben rebuda. Les seves tasques, com a dissenyadors, impliquen el fet de pensar com funcionen les coses, de manera que la gent les entengui. També tenen el propòsit d'aplicar una mirada creativa des d'un enfocament estètic, és a dir, fer-ho agradable a la vista i que, a més, el resultat es pugui comunicar bé.

Martí Sáiz, que és el director gràfic i director d'art de Cèl·lula Acció Creativa, ha explicat al programa Al Matí de Ràdio Sabadell que "ens prenem molt seriosament la nostra feina. Utilitzem la creativitat d'una manera que serveixi per comunicar-se millor amb el públic i intentem donar valor a les empreses a través de la seva imatge i que la gent els reconegui".

Per a Sáiz, cal mesclar la intuïció amb els codis visuals de cada sector i construir un univers corporatiu per a crear una marca. Així, han sortit de la seva empresa logos com per exemple, els de la TUS o de l'Ajuntament de Sant Quirze. Diu Sáiz que els dissenyadors gràfics tenen un cert gust i observació pels tipus de font de lletra quan van pel carrer, de manera gairebé malaltissa. El perfil que ell anomena, amb humor, "tipocondríac". És probable que, potser sense saber-ho, hagueu observat treballs de Cèl·lula Acció Creativa al disseny de la revista Descobrir o a l'editorial Columna. Des del punt de vista del disseny gràfic, Sáiz explica que el logo de Ràdio Sabadell "expressa. Està totalment clavat en el seu sector. Té una tipografia que" assegura que "és la que fa servir la senyalètica de les autopistes alemanyes". El dissenyador creu que "serà un logo que us aguantarà anys i panys, que això és bo. Perquè el què ha de canviar és l'entorn, no la identitat". Pots escoltar l'entrevista sencera a: