En directe: De 14:15 a 15:00
Fórmula Musical
A continuació:
De 15:00 a 16:00
La Caverna Galàctica (R)
De 16:00 a 19:00
Connectats
Tribuna Preferent | Especial: últim programa de la temporada | Dilluns, 19 hores

Sabadell comptarà amb tres noves ambulàncies i amplia en 40 hores la cobertura assistencial

La ciutat acollirà una de les noves unitats de Suport Logístic Sanitari, destinada a actuar en grans emergències i incidents amb múltiples víctimes

Les ambulàncies de suport vital avançat disposaran d’equipaments que permetran realitzar ecografies i analítiques de sang amb resultat immediat al mateix lloc de l’emergència Les ambulàncies de suport vital avançat disposaran d’equipaments que permetran realitzar ecografies i analítiques de sang amb resultat immediat al mateix lloc de l’emergència
22.06.2026 12:22

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) posarà en marxa la nit del 25 de juny el nou model assistencial i de transport sanitari a la Regió Sanitària Metropolitana Nord, una transformació que comportarà un reforç significatiu dels recursos disponibles al Vallès Occidental i, especialment, a Sabadell.

La implantació del nou contracte, dotat amb una inversió superior als 384,7 milions d’euros per als pròxims cinc anys, permetrà augmentar un 8,6% el nombre d’ambulàncies al territori, que passarà de 256 a 278 vehicles. El desplegament forma part de la major licitació pública impulsada per la Generalitat de Catalunya, amb una inversió global propera als 2.000 milions d’euros. En el cas de Sabadell, el nou model incorpora tres noves unitats de suport vital bàsic (SVB) i amplia en 40 hores la cobertura assistencial, amb l’objectiu de millorar la capacitat de resposta davant urgències i emergències mèdiques. 

 

Nou desplegament d'ambulàncies
Nou desplegament d'ambulàncies del SEM 

Més cobertura al Vallès Occidental

 

El reforç també arribarà a altres municipis de la comarca. Terrassa sumarà dues noves unitats de suport vital bàsic i incrementarà en 28 hores la cobertura assistencial. Castellbisbal, Barberà del Vallès i Castellar del Vallès ampliaran el seu horari de servei fins a les 16 hores.

Segons el SEM, aquestes millores responen a una redistribució dels recursos basada en l’anàlisi de l’activitat assistencial, les dades demogràfiques i les característiques territorials, amb l’objectiu de garantir temps de resposta més eficients i una cobertura més equitativa. 

 

Una unitat especial per a grans emergències

 

Una de les novetats més destacades del nou model és la incorporació de noves tipologies de vehicles. Entre elles hi ha les unitats de Suport Logístic Sanitari (SLS), destinades a donar suport en incidents amb múltiples afectats, grans emergències o serveis de llarga durada.

Una d’aquestes tres unitats especials s’ubicarà a Sabadell, juntament amb les que es desplegaran a Badalona i Granollers. A més de reforçar la resposta operativa, aquests vehicles també serviran per al trasllat de professionals de psicologia d’emergències.

 

Vehicles elèctrics al Parc Taulí

 

L’Hospital Universitari Parc Taulí serà un dels primers centres sanitaris de Catalunya que disposarà d’un dels nous vehicles llançadora 100% elèctrics. Aquests recursos facilitaran els trasllats de curta distància entre equipaments sanitaris i formaran part de l’estratègia de modernització del transport sanitari.

 

Tecnologia per avançar el diagnòstic

 

El nou desplegament també incorpora avenços tecnològics rellevants. Les ambulàncies de suport vital avançat disposaran d’equipaments que permetran realitzar ecografies i analítiques de sang amb resultat immediat al mateix lloc de l’emergència.

Segons el SEM, aquesta capacitat facilitarà iniciar tractaments de manera precoç i decidir amb més precisió quin és el centre hospitalari més adequat per a cada pacient abans de l’arribada a l’hospital.

 

Nova imatge més visible i segura

 

La renovació inclou també un canvi integral de la imatge de les ambulàncies. Els nous vehicles adoptaran el patró Battenberg en color verd fluorescent, un sistema de senyalització d’alta visibilitat que permet identificar els vehicles d’emergència fins a 500 metres de distància.

Aquesta nova retolació incorpora elements reflectants i luminescents que, segons el SEM, contribueixen a millorar la seguretat tant dels professionals sanitaris com de la resta d’usuaris de la via pública.

L’empresa encarregada de gestionar el servei de transport sanitari a la Regió Sanitària Metropolitana Nord serà la UTE Direxis-La Pau. El nou model entrarà en funcionament a les 00.00 hores del 25 de juny.

 

 

Noves unitats de Suport Logístic Sanitari
Noves unitats de Suport Logístic Sanitari