En directe: De 10:00 a 11:00
Fils de ciutat
A continuació:
De 11:00 a 12:00
El calaix
De 12:00 a 13:00
Fils de ciutat (R)
Hotel Suís | Especial 'play-off' (de dilluns a divendres, 13 hores)

Campanya municipal per lluitar contra l'incivisme al carrer

La iniciativa s'ha posat en marxa avui amb l'objectiu de prevenir conductes com els botellots, no recollir els excrements de les mascotes o anar amb patinet elèctric per la vorera

Campanya municipal per evitar l'incivisme a la via pública Campanya municipal per evitar l'incivisme a la via pública | Roger Benet
Núria García Matas
15.05.2026 12:43

L'Ajuntament de Sabadell ha activat avui una campanya per fomentar el civisme i evitar conductes que puguin comportar problemes de convivència als barris. La iniciativa arriba després de mesos de queixes per part dels veïns del Centre vinculades a l'oci nocturn i que han cristal·litzat en la plataforma Stop Soroll Sabadell, però també arran de les denúncies que arriben des d'altres zones de la ciutat per raons similars. La campanya vol incidir, especialment, en pràctiques com els botellots al carrer, circular amb el patinet elèctric per la vorera, no recollir els excrements de la mascota o deixar les escombraries fora dels contenidors.

Segons ha donat a conèixer avui el consistori sabadellenc, el que té d'especial aquesta campanya de difusió és que, a banda de visibilitzar aquestes situacions d'incivisme a través d'exemples pràctics, també s'informa de les sancions econòmiques que recull l'Ordenança de civisme. Per exemple, deixar escombraries fora dels contenidors pot comportar multes de fins a 4.000 euros; fer soroll a la via pública, fins a 750 euros; mentre que consumir begudes alcohòliques al carrer, fins a 1.500 euros.

 

"La gent ha d'entendre que viure en societat vol dir tenir drets, però que també hem de tenir un mínim d'obligacions i que la responsabilitat no pot ser només de l'administració"

"Hi ha comportaments incívics i de soroll que generen unes grans molèsties a la resta de la ciutadania. Hi ha gran part de la població que ho fa bé, però hi ha un percentatge de gent que no ho fa i, per això, fem aquesta campanya recordant que hi ha una Ordenança de civisme en marxa"

Marta Farrés, alcaldessa de Sabadell

 

Accions de difusió


El material de la nova campanya arribarà a tots els districtes de Sabadell a través de les associacions de veïns, els equipaments municipals i centres cívics, així com als mupis distribuïts arreu de la ciutat. En el cas de la tinença responsable d'animals, la informació també es farà arribar a centres veterinaris i hi haurà material informatiu en zones d'esbarjo per a gossos. També hi haurà material específic per evitar conductes que poden afectar el descans veïnal que es desplegaran en punts com el Centre o l'avinguda Barberà, entre altres. Pel que fa a les escombraries, es col·locaran vinils informatius al voltant de 1.300 contenidors de la ciutat per recordar la importància de no deixar escombraries fora dels recipients i evitar l'aparició de plagues.

 

Més de 400 multes al 2026


Segons dades facilitades per l'Ajuntament, des de l'inici de 2026 i d'acord amb l'Ordenança de civisme, en vigor des del maig de 2024, s'han registrat un total de 419 infraccions relacionades amb conductes incíviques, la majoria de les quals estan relacionades amb el consum d'alcohol a la via pública i a molèsties per soroll que afecten greument la convivència. De la mateixa manera, es van detectar altres comportaments com orinar al carrer, fer pintades o provocar desperfectes al mobiliari urbà. L'alcaldessa Marta Farrés ha detallat que de les sancions tramitades, 362 han correspost a infraccions lleus, disset a greus i quaranta a molt greus

A més, s’han interposat 102 sancions relacionades amb el benestar animal. Entre les conductes més habituals hi ha portar gossos deslligats, no recollir les deposicions o incomplir la normativa vinculada a la tinença de gossos potencialment perillosos.