En marxa la reforma de la coberta de Cal Balsach
Els treballs comencen aquesta setmana i s'han fet coincidir amb el final de la temporada esportiva
Imatge de l'exterior de Cal Balsach | Cedida
Les obres per renovar la coberta del pavelló poliesportiu de Cal Balsach, a La Creu Alta, començaran aquesta mateixa setmana. L'inici dels treballs coincideixen amb el final de la temporada esportiva, de manera que l'impacte en les entitats que habitualment fan ús de les instal·lacions es reduirà. Tot i això, les escoles que fan servir el pavelló per fer educació física com ara el Ribatallada, que no té gimnàs propi, no poden utilitzar l'equipament des d'aquesta setmana.
En què consisteixen les obres?
Amb una inversió de gairebé 800.000 euros (769.905 €), la reforma de la coberta de Cal Balsach implica la rehabilitació completa de la mateixa per tal que les instal·lacions siguin més sostenibles i confortables. Es renovaran els aïllamements i s'impermeabilitzarà, mentre que també s'instal·laran plaques fotovoltaiques perquè per generar energia pròpia i reduir els consums. Alhora, es millorarà el sistema de ventilació i el condicionament acústic per minimitzar l'impacte sonor dins i fora de les instal·lacions creualtenques, a més de la protecció contra incendis.
El projecte de reforma també contempla la renovació de les fusteries per garantir la ventilació natural, tot afavorint una millor qualitat de l'aire interior. Un cop s'acabi la intervenció, es rehabilitarà el paviment de fusta del pavelló. La previsió és que tots els treballs estiguin enllestits a final d'aquest any.
"Teníem un problema de goteres quan hi havia pluja intensa i el que fem amb aquestes obres és impermeabilitzar la coberta i fer-la més eficient. També insonoritzem el pavelló perquè a l'interior i fora de la pista sigui molt més confortable. Amb aquesta obra, el poliesportiu serà més sostenible amb el canvi de les finestres. I, un cop acabin, també es renovarà el paviment"
"Serà no només un paviment nou per fer-hi activitat, sinó que serà un pavelló més confortable a nivell tèrmic i acústic per a les persones que estan a dins com per al conjunt de veïns. Continuem invertint en allò que importa, també en les instal·lacions esportives"
Adrián Hernández, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme




