Pol Molins es proclama campió iberoamericà sub-20 del 1.500
El migfondista de la Joventut Atlètica Sabadell va aturar el cronòmetre en un temps de 3:46.10, rememorant a Lima el doble podi del seu avi Josep l'any 1960
Molins, creuant l'arribada a la final del 1.500 | Cedida
Pol Molins ha fet història amb la seva victòria al Campionat Iberoamericà sub-20. A Lima (Perú), el migfondista sabadellenc es va imposar amb molta solvència a la distància del 1.500 amb un temps de 3:46.10.
L'atleta de la Joventut Atlètica Sabadell es va situar en segona posició en els primers metres, però a la segona volta ja va passar a liderar la prova i no va mirar enrere en cap moment, guanyant la final amb total autoritat per davant del seu company de selecció Álvaro González i el local Edwar Márquez.
"Significa molt per a mi. Crec que era una cursa que s'havia de fer bé i estic content amb la meva actuació. Significa molt representar el meu país i tornar amb una medalla"
"Li dedico als meus dos avis que van morir fa dos anys. Significaven molt per a mi. Un d'ells (Pep) el va córrer fa molts anys. Els estimo molt"
Pol Molins
La victòria amaga una bonica història familiar: el seu avi, l'il·lustre Josep Molins també havia competit a l'Iberoamericà, penjant-se dues medalles de plata en la primera edició, l'any 1960.
El net, que ha signat un gran primer any universitari a Illinois, té ara diferents reptes durant l'estiu, com el campionat d'Espanya de la categoria o el Mundial U20 que se celebrarà a Eugene (Estats Units) del 5 al 9 d'agost.





