L’impacte econòmic del Sabadell es multiplica per l’ascens: aquestes són les xifres
La Cambra de Comerç de Barcelona publica un estudi amb set clubs catalans, entre ells el Centre d’Esports
Que passar de Primera Federació a Segona Divisió és un salt qualitatiu en tots els aspectes és una evidència. Al cap i a la fi, es passa a jugar al futbol professional amb totes les lletres. Però quin és l’impacte econòmic real que generarà el Sabadell per l’ascens?
La Cambra de Comerç de Barcelona ha publicat un estudi per mesurar la riquesa que generen set clubs de la zona metropolitana. Són el Barça, l’Espanyol, l’Europa, el Sant Andreu, el Terrassa, L’Hospitalet i el mateix Sabadell.
Pel que fa als interessos arlequinats, està calculat que el pressupost actual ronda els 3,4 milions d'euros; l'impacte econòmic que genera el club, uns 5,2 milions, i els llocs de feina que genera, 92.
El pressupost, més del doble
L’estudi deixa clar que la diferència entre competir a Segona o categories federatives no és lineal ni proporcional, sinó exponencial. Un motiu determimant, els drets de televisió, que fan incrementar els ingressos de forma considerable.
Això fa que les principals xifres econòmiques passin a multiplicar-se per més de dos. De fet, la Cambra de Comerç de Barcelona assegura que la riquesa generada es pot arribar a multiplicar per 2,4.
Aclareix la publicació, també, que aquest exercici s’ha plantejat com una simulació estructural en què el club es consolida al futbol professional. Si fos així, la riquesa que generaria el Sabadell i l'impacte que tindria en l'economia de la zona no tindria res a veure amb l'actual...





