El Bosc de Can Feu, escenari de teatre de la natura
Sabadell va acollir durant les dues primeres dècades del segle XX diferents representacions del teatre de la natura, és a dir, representacions que es feien a l’aire lliure, en teatres organitzats per l’ocasió. Durant aquells anys, el lloc escollit va ser el bosc de Can Feu, al conegut com a Pla de l’Amor, que permetia acollir molta gent i era a prop de l’estació de Ferrocarrils, ja que hi venia gent de Barcelona. La primera funció d’aquestes característiques va ser El Misteri del Dolor d’Adrià Gual que es va representar el 1912 i es va fer en esperanto perquè formava part d’un homenatge a Zamenof. Tot plegat, es pot trobar al llibre El teatre de la natura a Catalunya de Francesc Viñas que ha passat pels Fils de ciutat de Ràdio Sabadell.
“Aquests teatres de la natura estaven condicionats. Era al bosc, però s’adaptaven les entrades i es pagava. Pensem que hi havia trens que sortien especialment de Barcelona per poder traslladar la gent a les representacions”
Terra Baixa al Pla de l’Amor del Bosc de Can Feu
Una de les funcions que es recorden és la de Terra Baixa d’Àngel Guimerà que va aplegar entre 6.000 i 10.000 persones a la zona del Bosc de Can Feu i que va servir d’inauguració del teatre de la natura. Una representació que va presenciar el mateix Guimerà. I ho van fer un escenari que tenia 22 metres de fons per catorze d’amplada.
Un toro desbocat a Carmen
Es recorda la funció de Carmen de Bizet. Una òpera en la qual hi havia d’aparèixer un toro que, en un moment de la funció, es va desbocar i va provocar un autèntic esglai entre el públic assistent.
“Hi va haver una gran cridòria de la gent que volia fugir, però llavors va aparèixer un torero i va acabar matant el toro i la funció va poder continuar”
Es calcula que fins als anys 20 es van fer entre 3 i 4 obres d’aquestes característiques al Bosc de Can Feu.