En directe: De 11:00 a 13:00
Al Matí
A continuació:
De 13:00 a 14:00
Hotel Suís
De 14:00 a 14:15
Notícies Migdia
Toni i Xasqui Ten, als estudis de Ràdio Sabadell/ Roger Benet Toni i Xasqui, als estudis de Ràdio Sabadell/ Roger Benet
07.12.2018 14:15

Els germans Ten celebren els 30 anys d'aposta per la producció musical des de Sabadell

Els estudis dels germans Ten, Ten Productions, arriben als 30 anys de vida i ho fan mantenint la seu a Sabadell i portant a la ciutat noms tan destacats com Lady Gaga o Shakira. En aquest temps, desenes d'artistes i grups han enregistrat les seves cançons i àlbums sota la supervisió de Xasqui i Toni Ten, malgrat que l'aposta per treballar des de la ciutat que els va veure néixer suposava, al principi, un inconvenient. "Ens deien que no faríem res si ens quedàvem a Sabadell, però nosaltres hi volíem ser i ens vam mantenir tossuts", ha apuntat Xasqui Ten en declaracions al programa Al Matí; "Ens deien que era un error, però nosaltres quan anàvem a Madrid per fer alguna col·laboració no anàvem al centre de Madrid", complementa Toni Ten.

Els germans Ten admeten que els inicis van ser durs, perquè havien de trucar a moltes portes i, fins i tot, "gravar cassetes de gasolinera". Eren inicis difícils, sense recursos econòmics i treballant molt per fer-se un lloc, però ara, amb 30 anys de trajectòria, han assolit projectes com la gravació dels discos d'Operación Triunfo, la producció dels temes per al programa televisiu Tu cara me suena o la del disc de la Marató de TV3. La conclusió, després de tota aquesta experiència a l'esquena, és que l'únic que garanteix un bon disc és el talent, a més de les ganes de treballar, la paciència i tenir coneixements musicals per "poder parlar el mateix llenguatge".

En el moment actual, i amb l'aval dels noms que han passat pels estudis de Ten Productions, els germans Ten apunten que ara el principal repte és afrontar la transformació de la indústria musical, amb la pirateria i amb les plataformes d'escolta gratuïta. "Tornar a pagar per la música serà difícil, perquè la gent jove s'ha acostumat a no fer-ho. S'ha de buscar una altra forma perquè als creadors ens arribi la nostra compensació merescuda", conclou Xasqui Ten.