En directe: De 00:00 a 02:00
Fórmula Musical
A continuació:
De 00:00 a 02:00
Fórmula Musical
De 07:00 a 09:00
Notícies en Xarxa
Retall del cartell de 'El Muntaplats' Retall del cartell de 'El Muntaplats'
26.02.2021 17:52 Serveis Informatius

La Quartera acull l'obra 'El Muntaplats', amb els sabadellencs Santi Ricart i Òscar Castellví

Els sabadellencs Santi Ricart i Òscar Castellví estrenen avui El Muntaplats, una obra de Harold Pinter, que tindrà lloc a la Quartera, al casal Can Capablanca, i que vol portar la crítica i la reivindicació social i política al públic perquè reflexioni sobre la situació actual, amb l'única acció de dos personatges. L'acollida per part del públic ha estat positiva, i de fet, els actors han anunciat a El Cafè de la Ràdio que obren dues funcions més, programades pel diumenge 7 i 14 de febrer, afegint-se a les sis obres ja establertes.
 

L'actor sabadellenc Òscar Castellví també ha volgut desvelar alguns detalls de la funció, dient que "té un punt de teatre d'absurd, un punt de comèdia i una mica de clown, però també una atenció, i d'aquest qüestionament de les lleis, de l'ordre establert, de l'statu quo o de l'estat benestar, i d'aquestes normes que tots seguim". Per a Santi Ricart, hi ha "un paral·lelisme amb la societat actual", afirmant que busquen "que la gent marxi a casa reflexionant molt, és una de les eines de la cultura".

Un tret característic d'aquest El Muntaplats són els nombrosos assaigs que han hagut de realitzar-se per Skype. De fet, no va ser fins ahir que es va poder assajar per primera vegada, en l'assaig general que es fa abans de l'estrena. Ricart admet que han tingut sort de "tenir la idea de comprar unes mascaretes transparents, ja que la boca és un mitjà de comunicació molt fort". En aquest aspecte, Òscar Castellví dóna molta importància a l'actuació d'ambdós actors, afirmant que "és un text en què la rèplica és més important allò que no es diu, el que hi ha per sota, hi ha molta pausa, molt silenci i molta mirada". Castellví avala l'escrit de Pinter per elaborar aquesta obra i donar-li tanta importància a allò que no es comunica, afirmant que allò que escriu guanyador de Nobel "no és gens prim, és una obra de teatre que té teca per sota, sempre cada rèplica és la punta de l'iceberg".