En directe: De 12:00 a 14:00
Fils de ciutat
A continuació:
De 14:00 a 14:15
Notícies Migdia
De 14:15 a 15:00
Fórmula Musical
Motel Suís 01 | Roda de premsa de Pau Morilla-Giner, president del CE Sabadell | Dijous, 13:15 hores

Comencen les obres de climatització a les escoles bressol municipals.

L'Ajuntament invertirà més de 5,4 milions d'euros en la millora del confort tèrmic dels centres educatius

El consistori sabadellenc impulsa la climatització de les escoles bressol municipals El consistori sabadellenc impulsa la climatització de les escoles bressol municipals
25.06.2026 10:22

L'Ajuntament de Sabadell continua avançant en la renovació de la climatització de les escoles bressol municipals amb l'adjudicació de les obres per instal·lar sistemes d'aire condicionat als centres Joan Montllor, La Romànica, Espronceda i Calvet Estrella. Amb aquesta actuació, les onze escoles bressol municipals disposaran d'un sistema de refrigeració adequat per fer front a unes temperatures cada vegada més elevades i persistents. 

La mesura arriba en un context marcat per l'increment de les onades de calor i els efectes del canvi climàtic sobre els equipaments educatius. Els sistemes de bioaire que fins ara funcionaven als centres han esdevingut insuficients davant episodis extrems com els que s'han registrat aquest estiu, amb jornades de calor intensa que es prolonguen durant setmanes. L'objectiu del consistori és garantir unes condicions òptimes de confort tèrmic per als infants, els equips educatius i les famílies. Mentre es completen les instal·lacions definitives, l'Ajuntament ha reforçat els centres amb equips industrials d'aire condicionat i manté operatius diversos aparells portàtils instal·lats en punts estratègics.  

 

''Volem trobar la solució més confortable per als infants i els treballadors. Tot plegat, dins d'un pla que ens ha permès instal·lar umbracles als patis de les escoles, ventiladors a les aules dels centres públics de primària i espais d’ombra als equipaments esportius''

Eloi Cortés, Tinent d'Alcaldessa de l'Àrea de Presidència i Serveis a les Persones 

 

La climatització de les aules s'ha convertit en una qüestió que va més enllà del confort. Segons les estimacions de la Fundació Equitat, l'any 2030 hi haurà fins a 63 dies lectius amb temperatures superiors als 27 graus dins les escoles. L'entitat alerta que la calor extrema té conseqüències directes tant en la salut dels infants com en el seu rendiment acadèmic. D'acord amb els estudis analitzats per la fundació, per cada dia que les aules superen aquest llindar de temperatura, els resultats de les proves PISA disminueixen 0,18 punts. Aquest impacte acumulat podria agreujar les desigualtats educatives, especialment en aquells centres que no disposen de sistemes adequats de climatització.