En directe: De 16:00 a 23:00
Fórmula Musical
A continuació:
De 23:00 a 23:59
Generació BSO (R)
De 00:00 a 02:00
Vitamina Dance (R)

Raúl Rota es proclama campió d'Espanya elit de ciclisme

El ciclista de Ca n'Oriac fa un Top-30 a Sabiñánigo i acaba el primer dels corredors de la seva categoria

Raúl Rota ha estat el ciclista elit més ràpid a terres aragoneses | RFEC Raúl Rota ha estat el ciclista elit més ràpid a terres aragoneses | RFEC
Adrián Arroyo
28.06.2026 17:11

Raúl Rota ha guanyat el Campionat d'Espanya de ciclisme en categoria elit. El ciclista sabadellenc no està competint enguany amb llicència professional per culpa de la fallida econòmica que va fer qui havia de ser el seu equip, l'Illes Balears Arabay. Ho fa amb el mallot de l'Inovocorte portuguès i n'ha tingut prou amb el 29è lloc a Sabiñánigo (Osca) per ser el primer de la seva categoria.

El gran dels germans Rota ha entrat a 7:16 del guanyador, sent cinquè d'un grup d'una dotzena de competidors on també hi eren els sabadellencs David Domínguez (34è) i el seu germà Óscar Rota (31è). El plus de velocitat en el final d'etapa li ha permès superar els altres elits que anaven al grup. En una temporada especialment difícil per al corredor de la ciutat, pujar al podi d'aquest Campionat d'Espanya suposa una injecció de moral.
 

"No ha estat un any fàcil i és un premi i una recompensa a la feina feta i a continuar creient en mi"

"Ja l'havia corregut altres anys i és una cursa d'anar a roda i resistir el màxim. A la primera volta ens hem quedat dos elits al davant i ens han enganxat dos més. Ha estat a l'esprint al final i confiava que arribaria millor que la resta"

Raúl Rota

 

 

Marcel Camprubí, company d'equip de David de la Cruz al Pinarello Q36.5, s'ha adjudicat la victòria amb 5" de marge sobre Joel Nicolau (Caja Rural) i 11" respecte Urko Berrade (Kern Pharma). No han acabat la prova a Sabiñánigo De la Cruz i Pau Matarín. El d'Espronceda s'havia quedat a les portes de repetir podi fa uns dies en la lluita contra el crono.
 

Rota dalt del podi avui a Sabiñánigo | RFEC
Rota dalt del podi avui a Sabiñánigo | RFEC

Top-20 de Laura Gómez


Al Campionat d'Espanya femení en ruta, la barberenca i extriatleta del Natació Sabadell, Laura Gómez, va ser setzena ahir a 7:20 de la guanyadora, la penedesenca Mireia Benito. La seva companya d'equip al Massi Baix Ter, la sabadellenca Marta Romance, no va acabar la prova. Dos dies abans, Gómez ja havia estat novena a la contrarellotge individual.