En directe: De 22:15 a 23:59
Fórmula Musical
A continuació:
De 00:00 a 01:00
El Calaix (R)
De 01:00 a 03:00
Fils de ciutat (R)

La reivindicació per la biblioteca de Gràcia arriba al ple municipal

L'Associació de Veïns ha presentat una moció al ple d'aquest dilluns, però la proposta ha estat rebutjada

gracia Concentració per la biblioteca de Gràcia | Júlia Ramon
Júlia Ramon
22.06.2026 18:42

L'Associació de Veïns de Gràcia insisteix en la seva petició per tenir una biblioteca municipal al barri. Aquest dilluns ho ha fet per partida doble: Joan Vives, portaveu de l'entitat, ha defensat la seva petició a través d'una moció al ple municipal, mentre que, a baix, a la plaça Sant Roc, un grup de famílies ha fet pressió acompanyades per diverses entitats de cultura popular. La proposta, però, s'ha denegat: PSC i VOX (16 regidors en total) han votat en contra, mentre que Junts, la Crida, Esquerra, En Comú Podem, el PP i el regidor no adscrit Gabriel Fernàndez (11 regidors) ho han fet a favor. 
 

"Tenim clar que la moció es denegarà, però no defallim. Van caldre 90 minuts per guanyar el Zamora o, per exemple, també ha calgut més temps per tenir la reivindicada Residència del Sud... La llista és llarga, però ent tots els casos la clau ha estat el temps"

Joan Vives, membre de l'AV de Gràcia


El districte 5 és l'únic que no té una biblioteca municipal. Malgrat que el govern municipal de moment descarta fer aquest equipament a Gràcia, el primer tinent d'alcaldessa, Eloi Cortés, ha volgut deixar clar que no tanquen la porta a posar remei a aquesta situació.
 

"En termes generals, estem d'acord que el  districte 5 necessita una biblioteca. És amb el quan i amb l'on que no ens posem d'acord. No ho tenim clar, tenim dubtes sobre quina ha de ser la ubicació. Preferim un no que un acord inconcret"

Eloi Cortés, primer tinent d'alcaldessa


La proposta de l'Associació de Veïns passa per batejar-la amb el nom de Joan Moles -un activista històric del barri- i la seva idea és ubicar-la a l'antiga fabrica Sallarès i Deu, on actualment hi ha un gran projecte de renovació a través de diferents projectes. Un d'ells, el més recent, l'Escola de Restauració de Sabadell